VALENCIJA, ŠPANIJA

piše: TANJA BOGATAJ

Datum mobilnosti: 18. 3. –23. 3. 2024

 

V mesecu marcu sem se v okviru Erasmus+ projekta Moj svet – moja odgovornost udeležila petdnevnega izobraževanja z naslovom: Poučevanje za trajnostni razvoj – podnebne spremembe in globalno državljanstvo, ki je potekalo v Španiji, v Valenciji.

Valencija je tretje največje mesto v Španiji, takoj za Madridom in Barcelono. Ima okrog 800 tisoč prebivalcev. Je moderno in živahno mesto, kjer se sodobna arhitektura prepleta z zgodovinskimi zgradbami. Izvirno latinsko ime mesta je bilo Valentia, kar pomeni »moč« ali »pogum«, saj so mesto imenovali skladno z rimsko navado priznavanja poguma nekdanjim rimskim vojakom po vojni. Nahaja se na vzhodni obali Iberskega polotoka, na bregovih reke Turia in ob zalivu Sredozemskega morja. Iz tega mesta izvira tudi tradicionalna španska jed »paella«. Mesto je zaslovelo predvsem po grozoviti poplavi reke Turia, katere strugo so preusmerili drugam in zato je v današnjem času območje nekdanje reke Turie območje s čudovitimi parki, igrišči in zelenjem. Večji deli starega mesta so bili prenovljeni, s štirikilometrsko plažo, ob kateri so zasadili palme, pa so pridobili še čudovito promenado. V Valenciji si je vredno ogledati še: največji akvariJ v Evropi Oceanografic, interaktivni muzej znanosti in umetnosti, Imax kino Hemisferic, stolnico z zvonikom Micalet, zgodovinsko tržnico Mercado central in še mnogo lepih zgodovinskih stavb ter trgov.

Valencija je mednarodno znana predvsem po praznovanju Falles (Las Fallas), to je mednarodni festival, ki se je deloma odvijal prav v času mojega obiska.

Izobraževanje je temeljilo na opolnomočenju udeležencev za poučevanje o trajnostnem razvoju, kjer smo se soočili s temami o nepravičnosti, neenakosti ljudi ter o klimatskih spremembah. Trinajst učiteljev iz različnih evropskih držav (Italije, Švedske, Finske, Hrvaške, Cipra, Krete in Nemčije) je spoznavalo, kako te vsebine vključiti v učne procese, da bi učenci poglobili znanje o globalnem državljanstvu in pomenu le tega za širšo skupnost. Spoznali smo najpomembnejše cilje trajnostnega razvoja EU, debatirali o klimatskih spremembah in možnih rešitvah, o problemih današnjega časa in se osredotočali na to, kako učence vzgojiti v aktivne, kritične in naravi prijazne državljane.

Na seminarju sem poglobila svoje znanje o tem, kako učencem približati vsebine trajnostnega razvoja za boljši jutri na vrsto novih načinov. Seznanjena sem bila z najnovejšimi mednarodnimi raziskavami o ciljih trajnostnega razvoja različnih evropskih držav. Pridobila sem veliko informacij o tem, kje lahko najdem aktivnosti, povezane z globalnimi problemi, ki jih lahko uporabim pri vsakodnevnih učnih vsebinah. Spoznala sem dve novi mobilni aplikaciji, s katerima učencem na zanimiv način z aktivnim udejstvovanjem prikažemo različne vsebine. Z ostalimi udeleženci sem (preko debate, interaktivnih nalog in izdelave lastnega projekta) pridobila ogromno znanja, ki ga bom lahko posredovala naprej, predvsem v Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov ter kot ambasadorka Učilnice življenja.

 

 Tanja Bogataj