DUBLIN, IRSKA

piše: ANDREJA REŽEK

Datum mobilnosti: 6. 6. 2022 – 11. 6. 2022

 

Junija 2022 sem se udeležila tečaja čuječnosti s praktičnim pristopom na Irskem. Čuječnost (angl. mindfulness) pomaga pri razumevanju in obvladovanju različnih čustev, spoprijemanju s stresnimi okoliščinami ter krepitvi samopodobe in koncentracije. S tem pomagamo otrokom in sebi, da se učinkovito spoprimemo s šolskimi ali službenimi, privatnimi zahtevami in raznolikimi skrbmi, hkrati pa nas opremi s strategijami za »preživetje« v odraslosti.

Otroci so v svojem bistvu že sicer bolj čuječi kot odrasli, z usmerjenimi vajami pa lahko to njihovo sposobnost še dodatno negujemo in jo okrepimo – z zavedanjem, da dolgotrajno doživljanje stresa pomembno oslabi zmožnosti učenja in zdravega razvoja. Zdi se, da je čuječnost ustvarjena prav za otroke, saj so zanjo naravnost nadarjeni – radovednost za telesne doživljaje, gibčnost njihovih svobodnih umov in domišljija, ki ne pozna meja.

Čuječnost razumemo kot prirojeno sposobnost, ki jo s prakso poglabljamo in razvijamo. Zakaj torej ne bi izkoristili naravne pripravljenosti otrok in začeli čuječnost učiti že v otroštvu? Odrasli je jo moramo ponovno priučiti v odrasli dobi.

S čuječnostjo se naučimo gledati stvari, kot da so nove.  Vsi stresni dogodki v našem življenju so le obiskovalci. Z kontroliranimi vdihi in izdihi umirimo svoj srčni utrip in premišljeno premagujemo stresne situacije. Tehnike sproščanja pri pouku smo poimenovali pustolovske veščine.

Ta tečaj je namenjen učiteljem in osebju, ki želimo izvedeti več o tem, kaj je čuječnost, kako lahko koristi našim učencem in nam samim ter kako jo najbolje vključiti v naše šole. Udeleženci smo se na tečaju naučili, kako je mogoče na praktičen in praktičen način gojiti čuječnost, in sicer tako, da smo postavili trdne temelje za lastno prakso. Ob koncu tečaja smo udeleženci vzpostavili lastno prakso čuječnosti in na lastni koži izkusili njene koristi. Udeleženci smo tečaj zapustili z naborom praks čuječnosti, ki jih lahko uporabljamo v svojih učilnicah. Razumemo, kako lahko te prakse prilagodimo posameznim skupinam učencev in kako jih lahko predstavijo učencem, ki niso seznanjeni s čuječnostjo. Prakse čuječnosti pozitivno vplivajo na naše razpoloženje, sposobnost osredotočanja, raven stresa in komunikacijo.

Učni izidi:

  • Sprejemanje novih tehnik za delo z učenci, da bi vadili obvladovanje čustev in posameznikom omogočili premagovanje vsakodnevnega stresa.
  • Uvajanje tehnik za izboljšanje samokontrole in samoupravljanja pozornosti za uspešnejše učenje.
  • Uporaba inovativnih tehnik za opolnomočenje učiteljev pri delu z učenci.
  • Razvijanje osebnih tehnik za delo z učenci.
  • Izmenjava izkušenj in primerov dobre prakse v večkulturnem okolju.

Andreja Režek

S ‘SOŠOLCI’ V DUBLINU