DUBLIN, IRSKA

piše: ANA MARIJA ROŽMAN

Datum mobilnosti: 7.–15. 7. 2023

 

V začetku julija 2023 sem v okviru projekta Erasmus+ obiskala glavno mesto Irske Dublin, kjer sem se udeležila tečaja z naslovom Classroom Debates: Turn Them Into an Effective Teaching Tool (Razredne debate: kako jih spremeniti v učinkovito učno metodo). Tečaj je organizirala akademija Europass Teacher Academy, potekal je v središču Dublina od 10. do 15. julija 2023, udeležilo se ga je 15 učiteljev iz različnih evropskih držav.

Namen tečaja je bil učiteljem predstaviti debato kot metodo, s ki jo lahko uporabimo v razredu pri doseganju različnih učnih ciljev, kot tudi samostojno dejavnost. Vključevanje debate v učni proces krepi nekatere »mehke« veščine pri učencih, kot so aktivno poslušanje, raziskovanje, empatija, javno nastopanje in druge. Z vključevanjem debate v učni proces pri učencih spodbujamo kritično mišljenje ter empatijo.  

Na tečaju smo udeleženci sprva spoznali teoretične osnove debatiranja in govorništva nasploh. V nadaljevanju smo se seznanili z načini, kako debatno metodologijo vključiti v vsebine učnega načrta pri svojem predmetnem področju (kako izbrati temo debate; kako načrtovati pripravljalne raziskave; kako oblikovati kriterije za vrednotenje in ocenjevanje debate), ter kako načrtovati pripravo na debatno učno uro.

Učitelji smo se na tečaju naučili, kako načrtovati smiselno, konstruktivno in privlačno debato v razredu ter zagotoviti vključenost vseh učencev; učence naučiti, kako izraziti svoja stališča in jih utemeljiti; spodbujati spretnost aktivnega poslušanja; med učenci spodbujati empatijo in sprejemanje različnih stališč.

Na koncu tečaja smo se tudi sami preizkusili v debati, tako da smo sami izvedli vse korake v pripravi na debato in na koncu tudi nastopili pred ostalimi učitelji. Učitelji, ki niso sodelovali v debati, so bili ocenjevalci, ki so vsakega izmed govorcev ocenili po vnaprej določenih kriterijih.

V debati se soočita dve skupini, ki razpravljata o vnaprej določeni trditvi. Skupina, ki trditev zagovarja, se imenuje zagovorniška skupina (ang. proposition); skupina, ki trditvi nasprotuje, se imenuje negacijska skupina (ang. opposition). Vsaka debata ima določeno število govorcev in strukturo ter časovnico, ki se je morajo govorci držati.  

Eden izmed pomembnih ciljev tečaja je bil učiteljem predstaviti prednosti, ki jih lahko prinese vključevanje debatiranja v posamezne dele učne ure. Vključevanje debate v učni proces ima številne pozitivne učinke, kot je razvijanje komunikacijskih veščin; razvijanje kritičnega mišljenja; empatije in ustvarjalnosti. Učenci se naučijo, kako argumentirati stališča, s katerimi se osebno sicer morda ne strinjajo. Tako spoznavajo različne poglede na problem in se učijo sprejemanja različnih stališč.

Morda se lahko z vključevanjem debate v pouk približamo Aristotelovi misli, ki pravi: »Znak izobraženega uma je, da je sposoben razmišljati o trditvi, ne da bi jo sprejel.«

 

Koristne povezave:

Osnovni teoretični pojmi: https://www.youtube.com/watch?v=1TSkkxu8on0

Orodje za pomoč učiteljem pri pripravi na debato: https://www.kialo-edu.com

Orodje za pomoč učencem pri pripravi na debato: https://www.kialo.com/