LIZBONA, PORTUGALSKA
piše: TANJA BOGATAJ
Datum mobilnosti: 31. 3.–5. 4. 2025
V sklopu Erasmus+ projekta sem se udeležila seminarja “AI- based assesment and evaluation”, ki je potekal med 31. 3. in 5. 4. 2025 v Lizboni na Portugalskem. Seminar je bil namenjen učiteljem osnovnih in srednjih šol iz različnih evropskih držav (udeleženci smo prišli iz Španije, Italije, Romunije, Estonije, Madžarske in Slovenije), z osrednjim poudarkom na uporabi umetne inteligence (AI) v izobraževalnem procesu, predvsem vrednotenju in ocenjevanju.
Udeleženci smo skozi predavanja, praktične delavnice in skupinske diskusije spoznavali:
• osnove umetne inteligence, njeno delovanje in razvoj (npr. ChatGPT, Gemini, Claude),
• primerjavo tradicionalnega iskanja informacij (Google) z AI generiranimi vsebinami,
• uporabo AI orodij za ustvarjanje besedil, slik, predstavitev in ocenjevalnih vsebin,
• etičnost in zanesljivost uporabe AI vsebin ter orodja za preverjanje avtentičnosti besedil (npr. GPTZero),
• različne metode vrednotenja in ocenjevanja v razredu (formativno, samoocenjevanje, vrstniško ocenjevanje…),
• vključevanje AI v projekte po načelih PBL – Project-Based Learning,
• kritično mišljenje, kreativnost in digitalno pismenost kot ključne veščine 21. stoletja.
Seminar je vključeval tudi interaktivne dejavnosti (Goosechase, Plickers, Slido, Mentimeter), s katerimi smo raziskovali okolico Lizbone ter hkrati usvajali inovativna orodja za delo z učenci.
Mobilnost je prispevala k razvoju mojih strokovnih kompetenc:
• digitalna pismenost in uporaba AI orodij v učnem procesu (npr. Gamma.ai, MagicSchool.ai, Diffit.me, Napkin.ai),
• razvijanje kritičnega mišljenja in presojanja zanesljivosti virov,
• izboljšanje komunikacije v angleškem jeziku,
• medkulturno sodelovanje in vpogled v šolske sisteme drugih držav,
• uporaba AI za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pouka.
Seminar ni bil le priložnost za izobraževanje, temveč tudi prostor za izmenjavo dobrih praks, izmenjavo mnenj in medkulturni dialog, s čimer sem krepila svoj profesionalni in osebnostni razvoj. S kolegi iz drugih evropskih držav smo si ogledali primere dobrih praks in skupaj iskali rešitve za aktualne izzive poučevanja v digitalni dobi.
Spoznanja in orodja, pridobljena med seminarjem, bom integrirala v pouk, predvsem z namenom povečanja motivacije učencev za učenje z uporabo sodobnih tehnologij in razvijanja višjih miselnih procesov, kot so analiza, vrednotenje in ustvarjanje ter uporabe AI kot podpornega orodja za pomoč pri učenju.