LIZBONA, PORTUGALSKA

piše: KATJA GOLOUH

Datum mobilnosti: 6. 5.–11. 5. 2024

 

V okviru projekta Erasmus+ sem se od 6. 5. do 11. 5. 2024 v Lizboni udeležila seminarja z naslovom Vključevanje 4Cs (4 spretnosti) v poučevanje. Cilji seminarja so temeljili na tem, kako učence motivirati, da bodo pri pouku aktivni, motivirani, kritični in ustvarjalni, hkrati pa bodo pri svojem učenju uporabljali digitalno tehnologijo in se posluževali sodelovalnega učenja ter skupinskega reševanja problemov.

Na seminarju smo tako spoznali nekaj aktivnih pedagoških metod, ki jih učitelji vseh predmetov zlahka vključijo v svojo pedagoško prakso in s tem nadgradijo svoje obstoječe metode. Podrobneje smo spoznavali t.i. enominutne metode (60-second Strategy) kot so Pass the marker, Framing the lesson, Role reading, 7-minute writes, Using movement to teach vocabulary, Whiteboard Relay, Cooperative Learning Roles, Ask three before me.

Prav tako se je seminar lotil izziva, kako učence navajati na delo v skupinah, jih spodbujati k skupinskemu reševanju problemov in enakomerni porazdeliti nalog. Ključno je, da učencem natančno predstavimo cilje naloge, kriterije uspešnosti in načine, kako zastavljene cilje doseči. Prav tako smo del seminarja namenili temu, kako učence spodbuditi k inovativnosti in ustvarjalnosti.

Udeleženci seminarja smo se “prelevili” v učence in v skupinah z medsebojnim sodelovanjem reševali posamezne učne probleme. Ob tem smo spoznavali in uporabljali različna orodja in aplikacije (npr. Answer Garden, Tricider, TedEd lessons, ZeeMaps, ClassTools, Bouncy Balls, Classroom Screen, Hyperdocs templates, Monkey code generator…), pisali učne scenarije in se medsebojno kritično vrednotili.

Tekom seminarja smo prejeli tudi povezave do pedagoške literature in uporabnih orodij ter ob zaključku ugotovili, da smo se, kot vsakič do sedaj, na Erasmusovih seminarjih zopet naučili, kako pomembno je, da svoje pedagoško delo nenehno nadgrajujemo, izboljšujemo in na nove izzive, ki nam jih prinaša prihodnost, gledamo kot na priložnost, kako postati boljši učitelj.