skupinska slika

MALAGA, ŠPANIJA

piše: MANJA PRIMOŽIČ

Datum mobilnosti: 4. 7. 2022 – 8. 7. 2022

 

V okviru šolskega Erasmus + projekta sem se v mesecu juliju 2022 udeležila enotedenske mobilnosti v Španiji, v mestu Malaga, ki je glavno mesto Andaluzije. Glavna tema petdnevnega izobraževanja je bila Forest Schools – Environmental Education.

Malaga je znana po svoji legi ob Sredozemskem morju, imenovani Costa del Sol – Sončna obala. Ima skoraj 600.000 prebivalcev, ki so mešane narodnosti, saj je mesto blizu Afrike (le 100 km od Gibraltarja). Večina prebivalcev se tako v veliki meri ukvarja s turizmom, kot obmorsko mesto pa tudi z uvažanjem dobrin iz sosednje celine. Malaga ima poleg številnih plaž še bogato zgodovino, v mestu pa je tako moč najti ogromno muzejev in zgodovinskih zgradb. Tam sta se med drugimi rodila Pablo Picasso in Antonio Banderas. Kljub temu da mesto leži čisto ob morju, so izobraževanje Plus Project organizacije z naslovom Forest School – Environmental Education, izvedli prav tu.

Na izobraževanju smo se posvetili predvsem temam o varovanju okolja, ločevanju odpadkov, ohranjanju narave. Predstavili so nam uporabne spletne strani, knjige in praktične primere učenja v naravi ter z njo. Zaradi vročega sonca smo se dobivali v popoldanskih in večernih urah. Predavanja so bila zelo odprte narave, udeleženci smo bili pri vsem aktivno vključeni, podajali smo svoja mnenja, spraševali in iskali boljše rešitve za trenutne okoljske probleme. Delili smo svoje znanje, pripravili predstavitve poučevanja v naravi in o njej ter med seboj tako širili primere dobre prakse. Organizatorji so za nas pripravili delavnice izdelovanja semenskih bombic ter delavnico recikliranega papirja. V bližnjih parkih smo s pomočjo aplikacij na telefonih spoznavali različne drevesne vrste. Spoznavali smo problematiko segrevanja ozračja in posledično priseljevanja tujerodnih ptic, onesnaževanja Sredozemskega morja in nekontrolirano razraščanje alg. Predstavili so nam številne akcije, pobude, projekte, ki so jih v zadnjih letih sprejeli v Španiji.

Veseli me, da nas je bila večina udeležencev že seznanjenih z gozdno pedagogiko in smo tako lahko svoje znanje in primere dobre prakse ter uporabno literaturo delili med seboj. Nekaj primerov slednjih dodajam spodaj:

LITERATURA:

  • Deep Nature Play, Joseph B. Cornell
  • Free to Learn, Peter Gray
  • The Call of the Wild + Free, Ainsley Arment
  • Dirty teaching, Juliet Robertson

SPLETNE POVEZAVE:

GALERIJA SLIK