AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
piše: TADEJA TOMLJE
Datum mobilnosti: 7. 4.–12. 4. 2025
V okviru Erasmus+ projekta sem se udeležila mednarodnega izobraževalnega seminarja z naslovom Dutch Education System and Other Inspiring Education Excellence, ki je potekal na Nizozemskem, v Amsterdamu. Seminar je bil posvečen spoznavanju inovativnih praks v izobraževanju in primerjavi različnih uspešnih sistemov – nizozemskega, finskega in singapurskega.
Program seminarja je bil strukturiran v pet tematskih dni, ki so vključevali predstavitve šolskih sistemov, delavnice, obiske šol, razprave in refleksije. Poseben poudarek je bil na temah, kot so dobrobit učencev, personalizirano učenje, poklicno izobraževanje (MBO), vključevanje raznolikosti ter razvoj veščin 21. stoletja (t. i. 4 C: kreativnost, kritično mišljenje, sodelovanje, komunikacija).
Med mobilnostjo sem pridobila številne kompetence:
poglobljeno razumevanje različnih izobraževalnih modelov,
veščine primerjalne analize in refleksije,
znanje o praktičnih strategijah za personalizacijo pouka,
izkušnje sodelovanja v mednarodnem okolju in priložnost za mreženje s kolegi iz drugih držav.
Razlike med izobraževalnimi sistemi (nizozemski, finski, singapurski) so lahko vir bogatih idej, kako izboljšati lokalne prakse – predvsem na področjih personalizacije učenja, poudarka na dobrobiti učencev in povezanosti med teorijo in prakso.
Učinkovit sistem ne temelji zgolj na dobrih kurikularnih zasnovah, temveč predvsem na zaupanju v učitelje, fleksibilnosti sistema in močni podpori učencem.
Učna klima, ki spodbuja sodelovanje, kritično razmišljanje in ustvarjalnost, je ključnega pomena za pripravo mladih na hitro spreminjajoč se svet.
Seminar je pomembno prispeval k mojemu strokovnemu razvoju, saj sem pridobila nova orodja in zamisli za uporabo v svoji praksi, obenem pa tudi širšo perspektivo o tem, kaj pomeni kakovostno, vključujoče in sodobno izobraževanje. Na osebni ravni pa mi je mobilnost okrepila samozavest in motivacijo za nadaljnje sodelovanje v mednarodnih projektih in skupno učenje s kolegi iz drugih kulturnih in izobraževalnih okolij.