LIZBONA, PORTUGALSKA
piše: TADEJA TOMLJE
Datum mobilnosti: 13. 5.–18. 5. 2024
V tednu od 13. 5. do 18. 5. 2024 sem se udeležila izobraževanja Spodbujanje aktivnega državljanskega in globalnega udejstvovanja, ki je potekalo na Portugalskem, v Lizboni.
Izobraževanje je učiteljem ponudilo boljše razumevanja demokratičnih procesov v političnem in družbenem kontekstu, tako na lokalnem nivoju kot na nivoju Evropske unije. Spodbujanje kulture aktivne državljanske udeležbe v zgodnjem obdobju šolanja je bistvenega pomena za vzgajanje angažiranih in osveščenih državljanov posamezne države in Evropske unije.
Glavni cilji izobraževanja so bili:
- razumeti demokratične procese znotraj Evropske unije,
- raziskati zgodovinski razvoj demokratičnih procesov v Evropski uniji,
- predstaviti koncept globalnega državljanstva in njegov pomen v demokraciji,
- spodbujati aktivnega državljanskega in globalnega udejstvovanja med učenci,
- usvajati strategije integracije demokratičnega udejstvovanja v razredu.
Prvi dan je smo preživeli tako, da smo se s skupino učiteljev bolje spoznali s pomočjo ledotalilcev. Nato je vsak učitelj na kratko predstavil svoje delo in šolo, v kateri poučuje.
Drugi dan smo se naučili veliko novih stvari o zgodovini Portugalske in Lizbone. V spletni aplikaciji Mindmeister smo izdelali miselni vzorec o perečih težavah v družbi in šolstvu, ki se dogajajo v posamezni državi. Na ta način smo ugotovili, kakšni je trenutno stanje demokracije v Evropski uniji in spoznali novo spletno orodje, ki ga lahko uporabimo v učilnici. Pogovarjali smo se o formativnem spremljanju, ki ga tudi lahko uporabimo za poučevanje o aktivnem državljanskem in globalnem udejstvovanju.
Tretji dan smo preživeli na prostem, v bližnjem parku. Razdelili smo se v manjše skupine in s pomočjo spletne aplikacije Goosechase odigrali interaktivni lov za zakladom. Vprašanja so preverjala naše znanje o evropskih vrednotah, splošnih podatkih o Evropski uniji, globalnem državljanstvu in evropskih institucijah. Naša skupina je bila zmagovalna, zato smo bili zelo veseli.
Četrti dan smo posvetili kritičnemu mišljenju in lažnim novicam, ki nas v današnjem svetu obkrožajo na spletu. Spoznali smo različne spletne aplikacije, s pomočjo katerih lahko ustvarimo lažne novice in kako jih prepoznati. S pomočjo teh aplikacij lahko tudi učitelj ustvari lažno novico, učenci pa kritično presojajo, če je novica resnična ali lažna.
Peti dan je bil namenjen zaključku izobraževanja – podelitvi certifikatov, evalvaciji, nadaljnjemu načrtovanju dejavnosti v učilnici, druženju ter reševanju anket.
Šesti dan izobraževanja smo z vlakom obiskali mesto Sintra, ki leži približno 30 km izven Lizbone. Tam smo si ogledali palačo Pena, mavrski grad, Quinta de Regaleira, vodnjak iniciacije ter palačo v Sintri.
Za nami je bil tako čudovit in predvsem nepozaben teden v Lizboni, mestu, ki združuje starodavnost s sodobnostjo. Pogledi na reko Tejo so edinstveni, lokalna kuhinja z zvoki fada pa zelo okusna. Lizbona je torej mesto za vse tiste, ki obožujejo dobro kulinariko, dobro glasbo, umetnost, zavite uličice, toplo podnebje in mestni utrip.