SANTA CRUZ, ŠPANIJA

piše: TADEJA TOMLJE

Datum mobilnosti: 16. 5. 2022 – 21. 5. 2022

 

V okviru šolskega Erasmus + projekta sem se v mesecu maju 2022 udeležila enotedenske mobilnosti na Tenerifih, v mestu Santa Cruz de Tenerife, ki je glavno mesto otoške skupine Kanarski otoki v Španiji. Glavna tema izobraževanja je bila Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence. Izobraževanje je trajalo 6 dni.

Tenerife je največji in najbolj gosto poseljen otok izmed sedmih Kanarskih otokov, ki jih sestavljajo Gran Canaria, Lanzarote, Fueteventura, La Palma, La Gomera in El Hierro. Ima kar 900.000 prebivalcev, ki se v veliki meri ukvarjajo z glavno gospodarsko panogo tega otoka – turizmom. Tenerife so po svetu poznani kot »otok večne pomladi«.

Na izobraževanju Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence smo se posvetili predvsem temam o medvrstniškem nasilju, izražanju in občutenju čustev, inkluziji, stereotipih, verbalnemu, čustvenemu, spolnemu in fizičnemu nasilju ter nasilju na spletu. Glavni moto tega izobraževanja je bil: razdvojeni pademo, združeni stojimo.
Evropske šole so si na prvi pogled lahko zelo različne, vendar se spopadajo s podobnimi problemi. Diskriminacija in medvrstniško nasilje sta ena izmed najbolj perečih in nevarnih problemov v šolah. Ne le da lahko povzročita negativne učinke pri učnem procesu učencev, ampak lahko vodita v dolgotrajne in boleče posledice, ki lahko zaznamujejo učence za celo življenje. Za reševanje težav, povezanih z diskriminacijo učencev in medvrstniškim nasiljem v šoli, pa se učitelji v šolah mnogokrat ne počutijo dovolj kompetente. Cilji tega izobraževanja so razlikovanje med konflikti in nasilništvom; učiteljevo opolnomočenje pri spopadanju z diskriminacijo med učenci ter pri medvrstniškem nasilju; pridobivanje boljšega vpogleda v dinamiko odnosa med nasilnežem in žrtvijo; učenje strategij in metodologije pri preprečevanju in reševanju konfliktov med učenci; bolj varno in zdravo učno okolje; razvijanje čustevno-socialne pismenosti pri učencih.

Ogledali smo si veliko prispevkov o nasilju – kaj sploh nasilje je, kako ga prepoznati, kaj storiti v primeru nasilja in kako pomagati otrokom v stiski. Izvedli smo veliko socialnih iger, ki učencem pomagajo poglobiti razumevanje o različnih vrstah nasilja ter jim pomagajo analizirati in oblikovati različne strategije in odzive na nasilje. Uspešno smo sodelovali v več debatah o diskriminaciji, diskriminatornem obnašanju, stereotipih, predpostavkah o ljudeh in naših lastnih prepričanjih ter vrstah in dinamikah nasilja. Predstavljene so nam bile tudi dobre prakse spopadanja z nasiljem, pri čemer je bil omenjen tudi finski projekt Griftis. Dotaknili smo se tudi medvrstniške mediacije in čuječnosti.

Nad konceptom in izvedbo izobraževanja sem navdušena, saj se teme odlično povezujejo s perečo tematiko, ki zaznamuje učiteljev vsakdan. Dejavnosti, ki sem jih spoznala na izobraževanju, so smiselne in uporabne, dajejo pa mi tudi nujno potrebno samozavest in občutek opolnomočenja pri spopadanju s tovrstnimi težavami.

okviru šolskega Erasmus + projekta sem se v mesecu maju 2022 udeležila enotedenske mobilnosti na Tenerifih, v mestu Santa Cruz de Tenerife, ki je glavno mesto otoške skupine Kanarski otoki v Španiji. Glavna tema izobraževanja je bila Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence. Izobraževanje je trajalo 6 dni.

Tenerife je največji in najbolj gosto poseljen otok izmed sedmih Kanarskih otokov, ki jih sestavljajo Gran Canaria, Lanzarote, Fueteventura, La Palma, La Gomera in El Hierro. Ima kar 900.000 prebivalcev, ki se v veliki meri ukvarjajo z glavno gospodarsko panogo tega otoka – turizmom. Tenerife so po svetu poznani kot »otok večne pomladi«.

Na izobraževanju Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence smo se posvetili predvsem temam o medvrstniškem nasilju, izražanju in občutenju čustev, inkluziji, stereotipih, verbalnemu, čustvenemu, spolnemu in fizičnemu nasilju ter nasilju na spletu. Glavni moto tega izobraževanja je bil: razdvojeni pademo, združeni stojimo.
Evropske šole so si na prvi pogled lahko zelo različne, vendar se spopadajo s podobnimi problemi. Diskriminacija in medvrstniško nasilje sta ena izmed najbolj perečih in nevarnih problemov v šolah. Ne le da lahko povzročita negativne učinke pri učnem procesu učencev, ampak lahko vodita v dolgotrajne in boleče posledice, ki lahko zaznamujejo učence za celo življenje. Za reševanje težav, povezanih z diskriminacijo učencev in medvrstniškim nasiljem v šoli, pa se učitelji v šolah mnogokrat ne počutijo dovolj kompetente. Cilji tega izobraževanja so razlikovanje med konflikti in nasilništvom; učiteljevo opolnomočenje pri spopadanju z diskriminacijo med učenci ter pri medvrstniškem nasilju; pridobivanje boljšega vpogleda v dinamiko odnosa med nasilnežem in žrtvijo; učenje strategij in metodologije pri preprečevanju in reševanju konfliktov med učenci; bolj varno in zdravo učno okolje; razvijanje čustevno-socialne pismenosti pri učencih.

Ogledali smo si veliko prispevkov o nasilju – kaj sploh nasilje je, kako ga prepoznati, kaj storiti v primeru nasilja in kako pomagati otrokom v stiski. Izvedli smo veliko socialnih iger, ki učencem pomagajo poglobiti razumevanje o različnih vrstah nasilja ter jim pomagajo analizirati in oblikovati različne strategije in odzive na nasilje. Uspešno smo sodelovali v več debatah o diskriminaciji, diskriminatornem obnašanju, stereotipih, predpostavkah o ljudeh in naših lastnih prepričanjih ter vrstah in dinamikah nasilja. Predstavljene so nam bile tudi dobre prakse spopadanja z nasiljem, pri čemer je bil omenjen tudi finski projekt Griftis. Dotaknili smo se tudi medvrstniške mediacije in čuječnosti.

Nad konceptom in izvedbo izobraževanja sem navdušena, saj se teme odlično povezujejo s perečo tematiko, ki zaznamuje učiteljev vsakdan. Dejavnosti, ki sem jih spoznala na izobraževanju, so smiselne in uporabne, dajejo pa mi tudi nujno potrebno samozavest in občutek opolnomočenja pri spopadanju s tovrstnimi težavami.

GALERIJA SLIK